.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان در گفتگویی با  رسانه خانه خشتی در تاریخ 1402/03/23به اقدامات انجام گرفته در خصوص رفع تنش آبی در شهرستان اشاره کرد و گفت: پنج حلقه چاه جدید در شهرستان حفر شده که یک حلقه آن روز گذشته وارد مدار شد و سه حلقه دیگر نیز به زودی وارد مدار خواهد شد تا با کاهش تنش آبی، مشکلات شهرستان حل شود.

وی تصریح کرد: با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) و پیشرفت و آبادانی سپاه ۱۵۰ کیلومتر شبکه روستایی بازسازی و۵۷ کیلومتر خط انتقال ایجاد و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره احداث شده است.

قسمتهای مهم این گفتگو به شرح زیر به اطلاع شما می رسد:

 برای رفع تنش آبی در روستای خنامان ۱۲ کیلومتر خط انتقال به اتمام رسیده است.

 چاه روستای داوران حفر شد و مشکل آب این شهرستان که با تانکر آبرسانی انجام می‌شد، رفع گردیده است.
مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی در شهرستان احداث شده است و در انتظار تعیین پیمانکار جهت آغاز خط انتقال اجرایی آن هستیم.

برای روستاهای حومه شرقی یک حلقه چاه حفاری شده خط انتقال آب تکمیل شده و خط برق آن نیز به زودی انجام خواهد شد و از تنش آبی حومه شرقی نیز کاسته می شود.

مجوز حفر دو حلقه چاه در حومه غربی، (یک حلقه به صورت پدافندی و یک حلقه بصورت جابجایی)، گرفته شده و یک حلقه چاه روستای راویز نیز در حال حفاری می باشد .


 چاه اب شرب جوادیه فلاح حفاری شده و خط انتقال آن با همکاری قراگاه پیشرفت سازندگی سپاه در حال انجام و به زودی وارد مدار می‌شود و برای شهر صفائیه نیز مجوز یک حلقه چاه پدافندی اخذ شده و در حال انتخاب پیمانکار می باشیم

 مخزن مجتمع شریف آباد کشکوئیه در حال ساخت است و مخزن ۲۰۰ مترمکعبی متعلق به خالق آباد خنامان در حال احداث است و پیگیر حفر یک حلقه چاه نیز برای روستاهای ارجاسک، علی آباد و خالق می باشیم.

در ادامه قابل ذکر است :

دبی آب شهرستان رفسنجان ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که در پیک مصرف به ۸۷۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز است و این بدان معناست که ۲۷۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم. با حفر چاه ها فوق به توان تولید آب افزوده خواهد شد تا تابستان را با کمترین تنشی آبی پشت سر بگذاریم

در پایان از شهروندان گرامی می‌خواهیم که در ایام تابستان با ما همکاری داشته باشند تا بتوانیم آن را پشت سر بگذاریم.  

از شهروندان گرامی می خواهیم تا انشعابات غیرمجاز را به سامانه ۱۲۲ اداره آبفای رفسنجان گزارش دهند.

 از نصب غیر استاندارد پمپ آب خودداری شود چرا که باعث تضییع حقوق شهروندان خواهد شد.

 نصب سایبان بر روی کولر های آبی و آبیاری فضای سبز در وقت‌های پایانی شب و یا صبح زود و کاهش استفاده از کولرهای آبی از جمله اقدامات مناسب در فصل گرما می باشد تا تنش آبی کمی داشته باشیم.

 قطعی آب در سطح شهر نداریم مگر آن که به دلیل قطعی برق باشد که اتفاق است، نمونه آن رعد و برق چند شب گذشته در رفسنجان باعث خارج شدن چند حلقه چاه از مدار شد که اصلاح آن چند ساعت طول کشید.


رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان با بیان اینکه کولرهای آبی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب مصرف می کنند اظهار کرد: این کولرها مخازن آب را خالی میکند و در فصل تابستان بیشترین مصرف آب را دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند مشکلات آبی خود را با سامانه 122 و یا شماره تماس 34281000 در میان بگذارند تا در اسرع وقت بررسی و پیگیری شود.